środa, 9 października 2013

Workout

Kocham sport i zdrowy styl życia. Niestety moje treningi już od ponad roku ciągle są monotonę . Przeważnie biegam 60 min i 30 min ćwiczenia na uda, pośladki i brzuch. Na początku widziałam duże zmiany, ale po czasie jednak mięśnie się przyzwyczaiły. A więc zaczęłam zagłębiać się w temat ćwiczeń.

Moim celem przede wszystkim jest wysmuklenie, wymodelowanie sylwetki spalanie zbędnego tłuszczyku.

A więc jeśli chcecie schudnąć, a nie robić dużej masy mięśniowej podstawa jest to aby ćwiczyć długo ,. ale
powoli. Dziewczyny które np. biegają, powinny biegać w takim tempie aby swobodnie rozmawiać. Chodzi o to, że do 30 min spala się glukoza, a po30 min spala się tłuszcz, najlepiej przy 60- 70% maksymalnego tętna. Najlepiej zatem ćwiczyć 60 min, chociaż ja staram się 75- 90 min.

Polecam przeczytać tą tabele ! 


cel ćwiczeń
stopień intensywności ćwiczeń
% max HR
zakres tętna
przykładowy czas trwania wysiłku
efekt treningu
Maksymalizacja  wydajności
maksymalny wysiłek
90-100%
171-190 uderzeń/min.
mniej niż 5 minut
korzyści: wzrost maksymalnej szybkości
obserwacja: bardzo wyczerpujący dla układu oddechowego i mięśni
polecany: dla bardzo wysportowanych osób, sportowców
ciężkie
80 – 90%
152-171 uderzeń/min.
  2-10 minut
korzyści: wzrost maksymalnej wydajności
obserwacja: zmęczenie mięśni i ciężki oddech
polecany: dla wysportowanych osób, w czasie krótkich ćwiczeń
 Poprawa kondycji
umiarkowane
70-80%
133-152 uderzeń/min.
  10-40 minut
korzyści: poprawa kondycji
obserwacja: lekkie zmęczenie mięśnie, lekki oddech, umiarkowane pocenie się
polecany: dla wszystkich, dla typowych, umiarkowanych, długotrwałych ćwiczeń,
    Odchudzanie
lekkie
60-70%
114-133 uderzeń/min.
  40-80 minut
korzyści: poprawa wytrzymałości, wzmocnienie organizmu, poprawa metabolizmu
obserwacje : małe obciążenie mięśni, lekki oddech, lekkie pocenie się
polecany: dla wszystkich, dla długich, regularnie powtarzanych ćwiczeń, w czasie odchudzania
bardzo lekkie
50-60%
104-114 uderzeń/min.
   20-40 minut
korzyści: ogólna poprawa zdrowia i metabolizmu
obserwacja: bardzo lekki dla układu oddechowego i mięśni
polecany: dla nowicjuszy, w czasie kontroli wagi, w celu wzmocnienia organizm


Nie muszę dodawać, że w odchudzaniu najważniejsza jest dieta :)


Moim planem są ćwiczenia z Ewa Chodakowską 3 razy w tygodniu i 3 razy w tygodniu biegać . 



7 komentarzy:

  1. Ciekawy post!! Naprawdę bardzo mnie zainteresował :)))

    Zdecydowanie czekam na więcej! ;*

    Co powiesz na wzajemną obserwację?

    Kisses,
    ANNFFASHION.
    xoxo

    Facebook (lajkniesz?): https://www.facebook.com/pages/ANNFFASHION/1397734147115883?ref=ts&fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  2. mi się udało schudnąć około10kg po tym jak przestałam jeść ziemniaki i biały chleb. tzn czasami zjem ale na prawdę rzadko. no i więcej ruchu sobie zafundowałam również ;) ciekawy post i bardzo fajny blog!
    pozdrawiam cieplutko ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już pare lat nie jem pieczywa i ziemniaków, mięsa, fastfoodów :)

      Usuń
  3. ja stosuję "samokontrolę" jeśli chodzi o ćwiczenia, trochę siłowych później biegam, jeśli do tego dorzuci się basen efekty są bardzo szybko, co do jedzenia ciężko byłoby mi wogóle wyeliminować pieczywo, a już nie mówię o mięsie przecież to czyste białko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. cute blog dear! you're beautiful :)
    what about follow each other?
    Let me know :)
    have a nice day!
    xx
    Veronica

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW interesujące! Ja robię 8 minut abs na brzuch i walczę ze sobą codziennie rano żeby z nich nie zrezygnować bogu dzięki, że to tylko 8 minut. POzdrawiam

    http://joannok.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń

Thanks for your comments